tisdag 31 januari 2012

Kul pass med Jenny

Lite skön övning inledde där vi skulle stå i ring och en person skulle jaga runt för att "toucha" en bestämd person. Kul och annorlunda uppvärmning.

Teknik benböj med armar ovan huvudet är aldrig kul, (suger på det) och det följdes av teknikträning marklyft, välbehövligt.
Sen ganska snabbt på dagens WOD.
Lite oklart med vikterna men jag tror att jag hittade rätt.

1 WOD AMRAP 6 min.
10 DL KB 40 kg
10 jämfotahopp - kroppslängd
10 situps

Metcon: 5 varv

Vila 2 min

2 WOD AMRAP 6 min
10 KB svingar 32 kg
10 Lateral burpees
10 Squats

Metcon: 4 varv

Trodde att 2 WOD skulle vara lättare men märkligt slut i benen. Längdhoppen jobbigast från första WODen och nog det som gjorde det. Lateral burpees är ju aldrig roligt men gick OK.

Extra treat
AMRAP 30 sek 3 varv
Burpees
14 - 13 - 12

Vila 1 min mellan varven

AMRAP 30 sek 3 varv
Boxhopp 50 cm
17 - 21- 22

Fan vad svårt det ska vara och få till ett flyt på boxhopp. Känns lite som DU. Står och dubbelhoppar i nedre läget.

Cykeltur hem i kylan. Inte alltför farligt. Varm efter passet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar