fredag 13 januari 2012

Filthy fifty

Pheeew! Detta var jobbigt.
Första passet med Fredrik. Trodde det skulle bli lugnt, han kanske ville känna av gruppen lite. Tjena!
Började med lite rörlighet och sen en Tabata som uppvärmning.

Pushups w. hand release
Antal 84 st.

Jobbigt redan där.
Sen Filthy fifty nerskalad till Filthy thirty (minus Jumping pullups) med tanke på tiden. Susanne som kört samma pass dagen innan tyckte dock att jag skulle köra Rx då jag annars inte skulle bli nöjd. Javisst sa jag.

”Filthy Fifty”:
50 Boxhopp, 60cm (50 cm, finns ingen högre på Haga)
50 Jumping pullups
50 KB Svingar, 16kg (24 kg, Fredrik sa det)
50 Utfallsteg
50 Knees to elbow
50 Push press, 20kg
50 Back extensions (45 graders inne i gymmet.
50 Wall balls, 9kg (10 kg var den jag hittade i utmattningen)
50 Burpees
50 Double unders. (100 singelhopp)

Tid: 28:19

Gick bra inledningsvis. Hade ju ingen speciell strategi. Fanns inte tid till att fundera. Framåt KB svingar började jag flåsa ganska så hårt. Inte så konstigt kanske.
Utfallssteg gick bra men Knees to elbow är inte roligt i dessa mängder.
Push press kändes lätt och jag försökte öka tempot vilket medförde att jag striktpressade mer än push.
Back extensions kändes ordentligt i hamstrings. Vid wall balls fick jag betala priset för mina många striktpressar. Vidrigt. Likaså burpees som det kändes som om jag höll på i en evighet. Fick flytta ut i korridoren då alla andra var klara. Susanne och Jenny peppade på.
Avslutade med 100 singelhopp som kändes som en befrielse i jämförelse med burpess.

Dog inne i gymmet men efter ett tag bestämde jag mig för att ge mig på MU bara för teknik. Fick till 2 st med korrekt utsvängda händer i nedre läget. Sakta men säkert.

Nu helt slut i hela kroppen.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar