torsdag 24 maj 2012

Måndagens mainsite till lunch

Trots frestelsen att kliva ut i solen med kollegorna till lunch och lite sliten i kroppen cyklade jag ner till gymmet.
I ett sommartomt gym blev det en snabb uppvärmning i form av lite bänkpressar och stretchövningar.
Jag hade siktat in mig måndagens mainsitepass och så blev det. Lite orolig för att jag skulle behöva springa emellan salarna för rodd och bänkpress men som sagt det var nästintill tomt i gymmet.

Dagens:
For time:
Row 500 meters
Body weight Bench press, 30 reps
Row 1000 meters
Body weight Bench press, 20 reps
Row 2000 meters
Body weight Bench press, 10 reps

Metcon Rx: 23.50

Var lite fundersam kring pacening och hade bestämt mig för 2 min tempo på rodden men märkte att det gick lättare än väntat. 
Bänkpress blev jobbigt efter 15 rep ungefär. På slutet av första 30 fick jag köra ett par tvåor.
Andra omgången var sista fem riktigt jobbiga.
Sista tio var obrutna och snabba. Nöjd med tiden och jag tror att jag kan kapa mer.

Roddtider.
500m – 1:45
1000m – 3:50
2000m – 7:45


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar