tisdag 30 oktober 2012

Högre frekvens

Kommit till insikten att jag måste få till fler pass totalt per månad.
Började igår.

Kvastskaft och sen Hang power cleans
5 x 5 @ 70 kg

Gick bra. Måste göra detta mycket mer bara.

Sen en metcon.
1000 m Rodd (damper 7) 3.41 min
100 st. Armhävningar
100 st. Situps
100 st. Benböj
1000 m rodd (damper 7) 3.54 min

Metcon Rx: 20.19 min

Lite frustrerad över förra veckans sjukliknande tillstånd och dåliga resultat så kände jag att jag var tvungen att få till detta pass bra för självkänslan. Helt OK roddresultat och är väl relativt nöjd med det resten förutom att jag borde kunna bli snabbare på allt. 
Generellt sämre resultat på armhävningar tror jag beror på att jag försöker göra dem med mindre inblandning av axelpartiet. Jag viker in armarna mer mot kroppen vilket gör att triceps aktiveras mer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar